Het griepvirus waart weer rond in Nederland, overal om mij heen hoor ik mensen hoesten en proesten. Hoe hou je de griep buiten de deur? Met onderstaande etenswaren houdt je je immuunsysteem op peil. Alle beetjes helpen, nietwaar?

Griekse yoghurt
Het bevat namelijk goede bacteriën. Heerlijk met vers fruit of met honing en walnoten bij.

Gefermenteerd voedsel
Oftewel: eten waarbij bacteriën, schimmels en gisten gebruikt worden. Klinkt niet heel lekker; is het (best) wel. Zuurkool en augurken toevoegen aan die boodschappenlijst dus.

Zink
Zink helpt verkoudheid tegen te gaan. Denk aan: oesters, krab, kreeft, pinda’s en donkere chocolade (eindelijk een goede reden om chocola te eten).

Knoflook
Die zag ik niet aankomen; neem die slechte adem maar even voor lief. Het bevat middelen die helpen bacteriën te bestrijden en je hart te beschermen. Garlic garlic!

Avocado
Buiten dat avocado’s lekker zijn, zorgen ze ervoor dat je gezond blijft. Nog een reden om guacamole te bestellen dus.

Groene groente
Kool, spinazie, peterselie en selderij; deze etenswaren geven een boost aan het spijsverteringskanaal en bevrijden het lichaam van schadelijke stoffen.

Gember
Altijd gezond, maar vooral tijdens het *hatsjoe*-seizoen want verse gember bevordert de bloedcirculatie en helpt je lichaam te ontgiftigen.

Zoete aardappel
Een typisch gezond lekkernijtje met onder andere vitamine B, B1, B6 en C.

Eiwitten
Voor een goede werking van het immuunsysteem zijn eiwitten erg belangrijk.En daaronder vallen onder andere vlees, vis, quinoa en noten.

Zalm
Zalm bevat omega 3, wat ontstekingsremmend werkt.
Een heerlijke boterham met zalm en avocado, dubbel gezond, dubbel zo lekker!

Wie heeft er een recept met al deze gezonde etenswaren erin?

10 etenswaren waarmee je dat griepje tegen kunt gaan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *